Dag 2 - 29 november 2013

Het was al weer vroeg dag, om na een goed ontbijt om 8 uur te kunnen vertrekken. Ik heb nog even rond het hotel gelopen, naar het strand - verlaten, niet erg schoon, tamelijk smal en veel stenen. niet om een week op door te brengen! Het ontbijtbuffet was uitgebreid en prima in orde, helaas zonder gratis fruitsapjes.

De groep was op tijd in de bus dus de gids tevreden. Na een uur was het al stoppen voor een pauze bij een wegrestaurant aan de kust, waar inmiddels al meer bussen van dezelfde touroperator (NBK Touristic) stonden, volgens de opschriften eigenaar van een zestal RSd-varianten in evenzovele buitenlanden.

We reden langs de prachtige kust - het was ook mooi weer - naar Demre, het vroegere Myra. We bezochten de kerk van de H. Nicolaas, de vroegere bisschop (rond het jaar 300) - bij ons beter bekend als Sinterklaas, bij de Turken als Noel Baba. Zeer de moeite waard, vooral vanwege de fresco's. We dronken een kop koffie bij de naastgelegen Russische bazar en gingen met een kleiner groepje ('het grote pakket') met de bus naar het oude Romeinse theater even buiten Myra, waar ook de beroemde rotsgraven waren. Je kon overal in en rond het theater gaan en staan. Na een uurtje terug in de bus naar het centrum waar we in een soort eetschuur een uitgebreid lunchbuffet voorgeschoteld kregen.

De reis ging verder en we bereikten het kustplaatsje Ucagiz waar we in de boot stapten voor een vaartochtje naar het eiland Kekova, waar ooit een Romeinse plaats was. Overblijfselen waren langs de rotskust nog te zien, en ook deels onderwater via een glazen plaat in de bodem van de boot. Op de bodem enkele amphora's. niet spectaculair, maar op deze prachtige dag was de boottrip heel leuk.

De boottocht duurde ruim een uur, waarna we de tocht langs de kust vervolgden. Helaas werd het al vroeg schemerig, want het landschap was prachtig. In het donker kwamen we aan bij het Sevi Classic hotel in de vrij grote stad Fethiye. Een niet al te groot hotel in een rustige buurt - de weg was opgebroken. We hadden kamers op de derde en bovenste verdieping, en er was geen lift. We werden per stel op de foto gezet, 's morgens kon je de foto kopen. Er was Wifi tot zelfs op de kamer, en konden zo de e-mail checken en berichten versturen. Het eten in het hotel bestond weer uit een buffet, met veel salades, maar niet zoveel keus in 'warm' eten - het was erg lauw. In de lobby - erg tochtig en wat verwarmd met heteluchtblazers - hebben we nog wat zitten drinken voor we vroeg naar bed gingen. de volgende dag  weer een lange rit van zo'n 300 kilometer!

terug naar startpagina - naar de volgende dag