Dag 8 - 5 december 2013

Het was 's morgens weer prachtig weer. Vanuit het restaurant op de vijfde verdieping hadden we een mooi uitzicht over de zee en de besneeuwde bergen aan de overkant van de baai. We hadden ruimschoots de tijd voor een mooie wandeling over de rotsen. Eerst gingen vanaf het hotel naar beneden over een trapje langs de rotswand, zo'n 35 meter lager naar de zee waar één van onze reisgenoten aan het zwemmen was. Weer boven gekomen liepen we door een soort park en een soort boulevard, waar mensen aan het joggen waren. Terug bij het hotel zten we nog even te genieten van het zonnetje op het terras, voor we de bus in gingen.

We hadden nog een korte excursie naar een waterval, dat bleek niet ver weg te zijn. Het waren de 'lage' Dudenwatervallen, de rivier die door Antalya stroomt stort zich hier in zee. Er was een mooi park omheen - uiteraard weer met souvenirwinkeltjes...

De lunch gebruikten we in een restaurant weer terug halverwege het hotel, Bosphorus Lara geheten. Op het terras, in het zonnetje. Het was apart bijverkocht door de gids, 'kebab eten'. Dat leek heel wat, maar was niets. een stuk 'frikadel' - dat was de kebap - met wat groenten, en een heel smerig smakende 'Turkse gehaktbal'. We waren hier als eerste groep, maar men had het logistiek niet best voor elkaar zodat wij een hele tijd op het eten hebben moeten wachten.

Het was nog een half uur rijden naar het vliegveld, waar we om kwart voor twee waren. Het kostte nog heel wat wachttijd bij het inchecken en de - dubbele - veiligheidscontrole, maar er was tijd genoeg. De terugreis per vliegtuig duurde een uur langer: de piloot had besloten vanwege het slechte weer in Nederland zo langzaam te gaan vliegen, dat het bij aankomst allemaal beter zou zijn. toch werd het - na een stormachtige vlucht met veel luchtzakken - ook een wiebelige aankomst.

De koffers waren er vlot, en we namen afscheid van onze medereizigers. Nog vlug even wat koeken gescoord en toen wachten op het busje naar Park&fly, dat duurde nog geen 5 minuten! In Aalsmeer werd vlot de auto voorgereden en zonder gesleep met koffers konden we direct aan de laatste etappe beginnen.

Al met al was dit een prachtige reis. We gaan vast nog eens met RSD op pad, volgend jaar naar Capadocië.