Los Angeles

Na aankomst op Los Angeles Airport, zaterdag 14 juli om plm. 13.45 uur en de uiterst trage afhandeling door Amerikaanse immigratiedienst gingen we met de shuttle bus van Alamo, de autoverhuurder, de auto ophalen bij het verhuurstation in Inglewood. We hadden een LX dus 'minivan' gehuurd, het bleek een witte Dodge Caravan met kenteken 4RAJ875. Na het inladen van alle koffers, die we makkelijk kwijt konden, kwamen we na een korte rit aan bij het La Hacienda Hotel aan Sepulveda Boulevard, niet ver van Los Angeles  Airport.

We waren te moe om nog iets van de stad te zien, dat bewaarden we wel voor aan het einde van de rondreis.  We vertrekken zondag 15 juli al vroeg richting Santa Barbara, langs de kust naar het noorden, via o.a. Santa Monica en de bekende badplaats Malibu. Een reis van 315 km.

De afsluiting: 30 en 31 juli.

Op maandag 30 juli bereikten we Los Angeles na een rit van 560 km vanuit de omgeving van Phoenix. We verbleven nog twee nachten in het Howard Johnson Plaza Wilshire Royal dat aan de Wilshire Boulevard ligt (nr. 2619), vlak bij het centrum ('tien minuten', zie kaart), aan de kant van West-Hollywood, waar de Santa Monica Freeway (10), de Harbor Freeway (110) en de Hollywood Freeway (101) bij elkaar komen.

Hieronder een indruk van de lobby van het hotel.

's Avonds reden we de Mullholland Drive, een toeristische route uit 1920, om vanuit de heuvels de lichtjes van LA te zien liggen. De volgende dag deden we dat opnieuw, na een bezoekje aan het strand van Venice, om de woningen van de filmsterren in de Beverley Hills te kunnen zien, en het beeldmerk van Hollywood: de letters hoog op de heuvels.

Ook Universal City was de moeite waard. Verder de scenic route door de haven van Long Beach, waar ook sinds 1967 het nu als hotel ingerichte passagierschip Queen Mary ligt, en een mooie rit over het Forest Lawn Memorial Park in Glendale.

Woensdag 1 augustus - dag 19: Los Angeles Amsterdam

De laatste ochtend voor vertrek nog even naar Mann's Chinese Theater op Holywood Boulevard, voor de handafdrukken van de sterren en de walk of fame. En passant maakten we nog het einde van een achtervolging en een arrestatie mee door de LAPD met zo'n 8 politieauto's met gillende sirenes, en getrokken pistolen. Dan de rit naar Alamo in Inglewood, het inleveren van de auto kostte 10 minuten. Met hun shuttlebus naar de luchthaven van Los Angeles en dan wachten op de terugvlucht naar Amsterdam met de KL602 (vertrek 15.55 uur).