Bezochte nationale parken

Yosemite

Woensdag 18 juli - dag 5, San Francisco - Yosemite -Fresno (498 km): bezoek aan Yosemite National Park. Rotsformaties, watervallen en gigantische bomen bepalen daar het indrukwekkende landschap.

Zion

Vrijdag 20 juli - dag 7 Las Vegas - Zion - Bryce Canyon (455 km). Via de Virgin  River kloof reisden we naar het Zion National Park, een diepe canyon met steile kliffen en rotsen.

Bryce Canyon

Vervolgens reden  we door naar Bryce Canyon, een nationaal park met typisch rozerood gekleurde rotsformaties.

Yellowstone

Zondag 22 juli - dag 9, Salt Lake City - Yellowstone (570 km): door Idaho en een stukje Montana reden we naar het fameuze Yellowstone National Park. Vervolgens gingen we op verkenning in het park: Mammoth Hot Springs, de Lower Falls, meren, bossen en wildlife waren echte attracties. We overnachtten in West-Yellowstone, vlak buiten de westelijke ingang. De volgende dag reisden we via The Old Faithfull geiser en Yellowstone Lake naar de oostelijke ingang.

Rocky Mountains

Woensdag 25 juli - dag 12, Cheyenne - Rocky Mountains - Denver (402 km): een bezoek aan het Rocky Mountain National Park. In de prachtige natuur leven talloze elanden, beren en bighorn schapen.

Mesa Verde

Vrijdag 27 juli - dag 14, Durango - Mesa Verde - Monument Valley - Page (505 km): bezoek aan het Mesa Verde National Park, waar we 's werelds grootste verzameling rotswoningen van de  Anasazi hebben gezien.

Grand Canyon

Zaterdag 28 juli - dag 15 Page - Grand Canyon (220 km): naar één van 's werelds grootste natuurwonderen, het Grand Canyon National Park. We overnachtten enkele kilometers buiten het park.

Joshua Tree

Maandag 30 juli  - dag 17 Scottsdale - Joshua Tree - Palm Springs - Los Angeles (660 km): via prachtig woestijngebied reden we naar en door het Joshua Tree National Park. Ongeveer een uur rijden vanaf het park bereikten we Palm Springs, woonplaats van de Amerikaanse jetset.